Вашето куче трябва да си има собствен паспорт, независимо дали възнамерявате да пътувате с него в чужбина или не. Изискването за регистрирането, чипирането и издаването на паспорт на домашните любимци е уредено в Закона за ветеринаро-медицинската дейност.
Съгласно наредбите в закона регистрацията и чипирането на домашните кучета е задължително. Регистрацията на домашен любимец се прави в районното кметство по местоживеене, а за да я направите, трябва да представите паспорта на кучето.
Паспортът на домашният любимец е син, по евростандарт и може да се издаде само от ветеринарен лекар. Той ще оформи документа след преглед на животното и задължително поставяне на ваксината против бяс.
Такъв паспорт трябва да притежават всички кучета, като той се издава при навършване на 4-месечна възраст на животното или в 7 дневен срок от придобиването му.
След като го попълни и завери, вече ще може да отидете с него в общината, за да регистрирате кучето си, както го изисква законът.
Там ще ви издадат документ - удостоверение, което трябва да носите заедно с паспорта при всяка разходка на кучето и да ги предоставяте за проверка при изискване от страна на компетентните органи.
В зависимост от тарифата на ветеринарния доктор таксата за издаване, оформяне и заверяване на паспорт на куче е между 10-15 лв.
Но трябва да имате предвид, че ще трябва да платите също така такса за поставяне на годишна ваксина против бяс, която варира между 20 и 50 лв. Ще трябва да приготвите пари и за поставянето микрочип, което ще ви струва още 30-50 лв.
В паспорта на кучето ще има данни за мястото на микрочипа или татуировката, името му, пола, породата, датата на раждане, както и особености на животното, ако има такива.
Освен това в него се посочват данни за стопанина на кучето, както и контактите на ветеринарния лекар, издал паспорта.